Story ideas

De charme van de Dolomieten

De Dolomieten, meer dan 200 miljoen jaar geleden uit de zee ontstaan, spreken, heden niet minder dan in het verleden, tot onze verbeelding met hun spectaculaire verticale rotsformaties

De gigantische rotspunten die meer dan 1600 meter hoog oprijzen boven de zacht golvende omtrekken van bossen en alpenweiden, de veelvoud aan kleuren die de rotsen kunnen aannemen in de loop van een dag en de stomme verbazing verwekt door de Enrosadira

Het mysterie van het alpengloeien - Enrosadira

Enrosadira, een bekorend woord dat magisch klinkt

Soms schieten rationele verklaringen tekort tegenover dergelijke schouwspelen, maar hier komt de legende ons te hulp: toen de beeldschone echtgenote van koning Laurino ontvoerd werd, veranderde hij, in zijn wanhoop, haar rozentuin in rotsen opdat niemand het meer zou kunnen bewonderen, overdag noch ‘s nachts

Ambachtelijk bier

Ook het ambachtelijk bier speelt tegenwoordig een prestigieuze rol

Gewone wijnen, mousserende Trento Doc wijnen, grappa, extra vergine olijfolie uit Garda: wanneer er sprake is van uitmuntendheid in een fles uit Trentino, gaan de gedachten als vanzelfsprekend naar deze klassieke winnende producten

De appels worden nu in de rots bewaard

Het idee van het Consortium Melinda leek meteen een revolutionair plan

Geen traditionele koelcellen, waar de appels bewaard worden, maar een futuristisch centrum voor de gekoelde conservering van deze smakelijke vruchten is tot stand gebracht op 270 meter diepte onder het maaiveld