ONDERSTEUNING EN BIJSTAND MEDIA

Het is de missie van de afdeling Media PR van Trentino Marketing om de aandacht van nationale e internationale media, online en offline, voor de streek Trentino, te ondersteunen door middel van een reeks activiteiten, die variëren van de ondersteuning, planning en organisatie van persreizen (zowel individueel als in groepen) tot het snel reageren op specifieke verzoeken om inhoud, levering van redactioneel materiaal, ideeën, contacten en afbeeldingen.

PERSREIZEN:

Trentino Marketing verwelkomt en ondersteunt graag journalisten die Trentino als toeristische bestemming wensen te beschrijven. In samenwerking met de plaatselijke toeristenbureaus [APT] en lokale partners organiseert het persreizen, individuele en voor groepen, ook op verzoek van een enkele persoon, onder voorbehoud van verificatie. Ieder reisplan is specifiek afgestemd op de speciale behoeften, waarbij getracht wordt de aard van Trentino en haar bijzondere trekken naar voren te halen.

Voorwaarden voor deelname

Persreizen zijn bedoeld voor nationale en internationale journalisten die werken bij de geschreven pers, de radio en de televisie. Vereiste voor deelname aan een persreis is normaal gesproken het bekleden van een door een journalistieke redactie bevestigde functie. Het artikel of programma moet binnen 12 maanden na het bezoek gepubliceerd of uitgezonden zijn.

Houd er rekening mee dat Trentino Marketing alleen die media kan ondersteunen die de doelstellingen en de belangrijkste referentiemarkten van het bedrijf dekken.

Wijze van organiseren

Over het algemeen omvat de door Trentino Marketing georganiseerde persreis maximaal 4 dagen van activiteiten met 3 overnachtingen. De kosten van accommodatie, maaltijden en activiteiten (zoals gespecificeerd in het individuele reisprogramma) zijn voor rekening van de schrijver dezes.
Wat betreft het transport, draagt Trentino Marketing de kosten van eventuele vluchten (voornamelijk via lowcost luchtvaartmaatschappijen) of van treinreizen van en naar Trentino, evenals van de transfer van en naar de luchthaven (waar mogelijk met een huurauto of openbaar vervoer) en binnen de provincie.

Trentino Marketing aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor vertraging of annulering van retourvluchten; de journalist moet zich in dergelijk gevallen rechtstreeks tot de luchtvaartmaatschappij wenden en eventuele extra kosten zelf betalen. Bij individuele persreizen wordt een huurauto ter beschikking gesteld (brandstofkosten, extra's en eventuele snelwegtol zijn niet inbegrepen).

Trentino Marketing draagt niet bij in de kosten van eventuele metgezellen of andere familieleden.

Voor ieder afzonderlijk verzoek vragen wij u om minstens twee weken voor de verwachte datum van uw komst naar Trentino contact met ons op te nemen, om deze te kunnen evalueren en een succesvolle reis te garanderen.

Uw gegevens worden verwerkt op de manier die staat aangegeven in de volgende informatienota.

Verzekeringsaspecten

Adequate vaardigheden en passende ervaring voor het type activiteit dat zal worden uitgevoerd, zijn vereist bij het volgen van buitenactiviteiten. Het is tevens vereist dat de individuele deelnemer in het bezit is van een passende en geldige persoonlijke verzekering tegen ongevallen en voor materiële schade aan eigendommen en personen.

Bovendien is elke deelnemer persoonlijk verantwoordelijk voor alle transfers die nodig zijn om de bestemmingen te bereiken die deel uitmaken van de persreis, met inbegrip van het afsluiten van een passende verzekering voor schade aan goederen of personen, inclusief diefstal.

Aanbevolen kleding

Indien de persreis buitenactiviteiten omvat, kan het ontbreken van geschikte kleding u van deelname uitsluiten. Hier volgen enkele suggesties over wat "noodzakelijk" is om mee te nemen op een persreis in Trentino:

• Voor het winterseizoen: warme en comfortabele kleding, schoenen die geschikt zijn voor de geplande activiteiten. Normaal gesproken verhuren we ter plaatse al het materiaal om te skiën of andere wintersporten te bedrijven.
  • Voor de excursies in de bergen: trekkingschoenen, windjack (ventina) voor eventueel slecht weer of wind.

En na het bezoek aan Trentino, wordt u vriendelijk verzocht om...

• een link naar de officiële Trentino - website: www.visittrentino.info, evenals naar de websites van de lokale APT-partners van de persreis
  • voor degenen die actief zijn op sociale netwerken, hun verhaal te delen op de verschillende kanalen met de hashtags #visittrentino, #trentinowow en op twitter, onder vermelding van @visittrentino
  • ons een kopie van het artikel te sturen zodra dit gepubliceerd is